Alina Hlipca-Radovici, un exemplu de inspirație și pasiune
Publicat de: Centrul Comercial Auchan
acum 4 ani
Astăzi stăm de vorbă cu o femeie inspirațională, care are un dar aparte, acela de a aduce oamenii împreună. Prin misiunea ei s-a născut și proiectul Comunitatea MarkeTales care până în acest moment a adunat 1250 de femei din întreaga țară, dar și din diaspora, în scopul de a se inspira reciproc prin poveștile lor.
1. Bună, Alina! Cine ești? Spune-ne povestea ta.
Bună! Sunt Alina Hlipca-Radovici și sunt o femeie pasionată de viață și de frumos, de trăit în armonie, de a contribui, a inspira și motiva oamenii. Caut mereu să mă redescopăr și să rămân în actualitate din punct de vedere profesional, în agenția de marketing pe care am fondat-o și în cadrul căreia sunt strateg.
După 8 ani de carieră într-o corporație pe care încă o admir din inimă, ajunsesem să fiu omul cu cele mai bune rezultate din țară din aria mea de activitate. Mi-am dat seama că felul în care era necesar să fac vânzarea în echipa din care făceam parte nu onora valorile pe care le descopeream în sufletul meu și că dorința mea era și este să cunosc oamenii înainte de a începe să fac afaceri cu ei, așa încât, mi-am dat demisia chiar la scurt timp după ce am luat premiul național de cel mai bun vânzător.
Era o perioadă destul de tulbure, în care am avut nevoie să înțeleg cine sunt și să las să se așeze cursurile transformaționale pe care le făceam și după ce această etapă a fost încheiată, am decis să îmi fondez propria agenție de marketing. Ofeream deja consultanță gratuită pentru antreprenoare în mai multe grupuri de pe Facebook din România. M-am decis, astfel, să duc totul la următorul nivel și am ales în ianuarie să creez o comunitate pe care să o aliniez viziunii mele de a crea sisteme de contribuție în lume. Parte din scopul acestei comunități este acela de a oferi exemple de oameni care fac business și contribuie în societate.
2. A venit pandemia. Care a fost prima ta reacție?
Atunci când a venit pandemia, am trăit același sentiment pe care l-am avut anul trecut, atunci când am avut un accident cu bicicleta, care a rezultat cu o operație și o pareză. Îmi aduc aminte că stăteam în pat și plângeam și am avut de luat o decizie: fie să stau și să plâng pentru că 5 din clienții mei încheiaseră contractul cu agenția, fie să mă reinventez și să găsesc o prioritate diferită în perioada aceasta, care implicit să genereze conexiuni, leaduri și în cele din urma contribuție și profit. Așa cum probabil vă dați seama, am ales varianta a doua în ambele cazuri.
3. Povestește-ne, te rog, despre comunitatea online pe care ai creat-o și ce oferă ea.
Comunitatea MarkeTales - comunitatea femeilor cu povești magice a venit ca o urmare firească a activității mele, în parte pentru că doresc să ofer un exemplu de profesionist care face ce spune față de clienții săi și în al doilea rând, pentru că era nevoie de o comunitate a femeilor din România și diaspora. Misiunea MarkeTales este aceea de a oferi un spațiu autentic, plin de inspirație, sprijin, și de a conecta femei românce de pretutindeni prin creativitate, contribuție, iubire și armonie. În cadrul comunității avem concursuri de la diferite doamne care aleg să contribuie în acest fel, avem o zi de publicitate în care fiecare doamnă poate să facă reclamă produsului sau serviciului său, avem interviuri cu povești de viață și mai nou, o serie de webinarii și cursuri în ediții exclusive pentru doamnele din comunitate.
Numele comunității a venit de la cuvintele „marketing” și „tales” și reprezintă povești cu și despre doamne de succes. Mi-am dorit să aduc marketing-ul mai aproape de viața de zi cu zi și să le sprijin în a înțelege că este mandatoriu în afacerea lor, că a face marketing nu ar trebui să le sperie. Multe dintre doamnele cu care povestesc în cadrul sesiunilor de consultanță, se plâng de faptul ca marketing-ul pare ceva foarte greu, scump și inaccesibil. Fiecare acțiune pe care o iau în comunitate, pe pagina mea și în curând pe site-ul meu este un model din care le invit să se inspire și pe care să-l ducă în varianta lor reinterpretată în afacerea lor.
Parte din activitățile pe care le întreprind este și un podcast lansat acum câteva săptămâni, deja ajuns la al 6-lea episod, care aduce poveștile de viață ale unor oameni deosebiți, diferiți, din arii precum: manufacturarea de caleidoscoape, recrutare, dezvoltare personală, psihoterapie, marketing și ilustrație de carte și nu numai.
Sunt tare bucuroasă să spun că din 3 ianuarie, de când am creat grupul și până în prezent am ajuns la 1250 de membre organic, ceea ce este fantastic. Acestea sunt antreprenoare, studente, corporatiste, doamne care au un job și doresc să îl schimbe sau poate doar sa își facă treaba mai bine acolo.
Am marea bucurie să însumez deja peste 30 de webinarii și workshop-uri programate în comunitate doar luna aceasta. Din acestea doar două sunt contra unei sume modice, restul sunt gratuite. Însumat, am încercat să estimez valoarea pe care doamnele o primesc dacă participă la toate și cred că este expertiza în valoare de 10.000-15.000 de euro. Până la finalul anului, îmi propun să duc această cifră virtuală la 100.000 de euro și pe această cale vreau să le mulțumesc tuturor celor care doresc să contribuie prin domeniul în cadrul căruia activează.
4. Ce te-a motivat să creezi o astfel de comunitate?
În lumea din care facem parte suntem de multe ori învățați ca mai întâi să așteptăm să primim și dacă ne dă cineva, dăm și noi la schimb, pe când ceea ce încerc să perpetuez este exact opusul. Îmi doresc să contribuim toate în a face lucrurile să se miște și creșterea afacerilor noastre va veni ca o urmare firească.
Oamenii își doresc awareness pentru brandul lor și mulți nu înțeleg că e necesar fie să plătească o sumă generoasă de bani pentru o campanie îndelungată care să le aducă un renume, fie să contribuie cu adevărat în societate, plus să găsească variante smart de growth hack. Să fie un om al binelui și să perpetueze principii sănătoase.
Cred foarte mult în plantarea de semințe bune, așa cum sunt ele povestite în sistemul Diamond Cutter. Așadar, pe oriunde mă duc cu gândul, virtual sau fizic mă păstrez aliniată cu intenția de a lăsa locul mai frumos decât l-am găsit.
5. Care sunt planurile de viitor?
Următorul pas pentru noi este componenta de responsabilitate socială pe care o încurajez mereu la clienții mei. În comunitatea noastră, focusul se va pune pe femeile care au nevoie de sprijin în a începe o nouă viață, victime ale abuzului fizic sau psihic în casa lor, iar donațiile către proiect se vor face prin participarea la cursuri susținute în cadrul comunității.
În plus, în următoarea perioadă se va lansa o linie de produse brand-uite pentru doamnele din comunitate și 10% din venituri se vor duce înspre cauza de care spuneam mai sus.
6. Ce mesaj le transmiți cititorilor noștri ?
Îi invit pe cititori să se gândească la afacerea lor precum la o pasăre Phoenix. De fiecare dată când aceasta va avea provocări, să o reinventeze, să se reinventeze și pe ei odată cu compania lor și să nu se identifice vreodată cu aceasta. Dacă ne identificăm cu afacerea, cu mașina sau cu orice proiect am avea, dacă respectivul lucru încetează să mai fie, atunci lumea noastră va cădea precum un șir de piese de Domino. Vă invit să luați puterea înapoi și să găsiți în voi inspirația și creativitatea de a persevera în direcția visurilor voastre.